''Een perfect lichtplan verhoogd de omzet en creëert de juiste beleving voor de klant''

Kennis en 13 gratis tips voor led winkelverlichtingtips winkelverlichting

De effecten van geweldige belichting gaan veel verder dan alleen de kleurechtheid. Uit onderzoek blijkt dat goed gekozen verlichting impact kan hebben op de emotionele toestand van de klant, klanten naar een belangrijke koopwaar kan leiden en invloed kan hebben op hoe ze uw bedrijf waarnemen en ervaren. Wetenschappens hebben een verband gelegd tussen betere verlichting en daadwerkelijke verkoopstijgingen.

Verlichting is meestal een bijzaak

Hoewel verlichting misschien een bijzaak is voor veel retailers die net zijn begonnen, kan retailverlichting veel meer bieden dan een eenvoudige ambiance. Een goed lichtplan heeft invloed op verkoop- en klantervaring.

De eerste rij tips zijn:

  1. Gebruik accentverlichting;
  2. Ingebouwde schap verlichting;
  3. Creëer warmere kleurtemperaturen met verlichting;
  4. Maak gebruik van dimbare verlichting om accenten te maken;
  5. Trek de aandacht van de klant door de displays op te fleuren;
  6. Meng verticaal geplaatste verlichting samen met horizontaal;
  7. Plaats de verlichting waar jij wilt dat bezoekers gaan kijken;
  8. Grote winkel? Gebruik warmere kleuren om het sfeervol en knusser te maken;
  9. Diepe winkel? Verlicht de achterkant van de winkel. Zo voelt de winkel groter;
  10. Kleine winkel? Maak gebruik van koude verlichting om het groter te laten lijken;
  11. Laat van te voren een 3D lichtplan maken. Zo komt u niet voor verrassingen te staan.
  12. Gebruik led verlichting, hierdoor heeft u minder lampen nodig en verbruikt u minder stroom;
  13. Maak gebruik van interactieve en slimme verlichting. Dit heeft een positieve invloed op de klantervaring en kan de omzet per klant verhogen.

In plaats van het gelijkmatig helder maken van winkels, creëert u een gunstig contrast door oplichtende displays en gebieden waar u klanten wilt leiden.

Verder hebben wij nog de volgende tips:

  • Verticaal geplaatste verlichting is superieur aan horizontaal om klanten te helpen uw winkellay-out te begrijpen en hen aan te moedigen om rond te lopen.
  • Accent- en pinpoint-verlichting kan de verkoop van specifieke items doen toenemen. Shoppers geven meestal de voorkeur aan gelaagd licht.
  • Ingebouwde schapverlichting is effectief; verlichting op de lagere niveaus moedigt klanten aan om te blijven staan bij schap.
  • Het gebruik van licht om warmere kleurtemperaturen te creëren (3.000 tot 4.000K op de Kelvin-schaal) wordt als gunstig beschouwd voor de detailhandel; over het algemeen duiden koelere kleuren op ruimtelijkheid terwijl warme kleuren vertrouwdheid creëren;

Gezien de psychologische en praktische voordelen van LED verlichting, kan het tijd zijn om een goed lichtplan op te stellen die het licht in uw winkel optimaliseert. Neem contact op met ons team van experts bij Ledsko lichtoplossingen.

Vraag een lichtofferte aan

 

Bekijk compleet assortiment